جمعه 30 شهريور 1397   23:59:57
شرح وظایف
دفاتر زیر مجموعه
مدیریت عملکرد

دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات

 دفتر ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات
 ارزیابی عملکرد سازمان: بر اساس شاخص های اختصاصی و عمومی واصله از کشور و استانداری و شرکت در جشنواره شهید رجایی
       1- ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران: ارزشیابی بر اساس شاخصهای اختصاصی و عمومی کارکنان
       2-نظارت و ارزیابی مراکز

  • تهیه و تنظیم برنامه های بازدید
  •  بازدید دوره ای و موردی از مراکز دولتی و غیر دولتی در سطح استان و تنظیم گزارش مربوطه به مقام مافوق
  •  کشف مفاسد اداری و تخلفات انجام شده کارکنان
  • تشکیل جلسات در خصوص سلامت اداری و شناسایی گلوگاههای فساد خیز
  • شناسایی و ارزیابی افراد توانمند که قابلیت ارتقاء دارند
  • شرکت در کمیسیون ماده 26، 24، 28 جهت ارزیابی مراکز و درخواست متقاضیان مبنی بر تائید صدور مجوز موافقت اصولی و پروانه فعالیت و تمدید آن
       3-پاسخگویی به شکایات
  • دریافت شکایات کارکنان و مددجویان به صورتهای مختلف از جمله تلفنی، حضوری، کتبی ، سامد و میز خدمت ... و بررسی آن تجزیه و تحلیل علل بروز شکایات
نشانی: بالاتر ازمیدان ونک خیابان ولیعصر (عج) نبش خیابان شهید دستگردی اداره کل بهزیستی استان تهران طبقه دوم دفتر بازرسی
 تلفن: 88203978


 

مرکز حراست
روابط عمومی

رئوس فعالیتهای روابط عمومي بهزيستي استان تهران

رئوس فعالیتهای روابط عمومي بهزيستي استان تهران

مقدمه:

 روابط عمومی مجموعه ای از اقدامات و تلاش های آگاهانه ، ‏سنجیده و برنامه ریزی شده به منظور جلب مشاركت عمومی و كسب تفاهم متقابل بین یك سازمان و گروه های مورد ‏نظر آن سازمان است ، باید پذیرفت كه روابط عمومی دانش، فن، ‏هنر و تخصص است كه دارای اصول فلسفی خاصی بوده و از ‏انگیزه بالایی برای خدمتگزاری به مردم و جامعه برخوردار ‏است.
روابط عمومی در اغلب موارد نقش مغز متفكر، قلب تپنده، دست اجراء، پای پیشرفت، گوش شنوا، چشم بینا و زبان گویای دستگاه را ایفا می کند كه زیرنظر بالاترین مقام دستگاه و سازمان انجام وظیفه می نماید. روابط عمومی در حقیقت شبكه هوشیار، بانك اطلاعات، و پل ارتباطی سازمان با افكار عمومی و مخاطبان خاص و عام و با نگرش ها و تمایلات و عادات و سلایق متفاوت است و باید در جهت توسعه خصلت‌هایی چون قانون‌مداری، نظم، شجاعت، ابراز عقیده، تحمل شنیدن آرای مخالفان، احترام به حقوق فردی و اجتماعی دیگران و صداقت گام بردارد. مهارت‌های علمی، احساس مسئولیت اخلاقی، آگاهی از سازمان، آگاهی از جامعه، نوآوری و خلاقیت، آشنایی با علوم اجتماعی و روزنامه‌نگاری و قدرت نویسندگی، گوش دادن مؤثر و همدلی و ایمان به حقانیت مخاطب از جمله ویژگی‌های بارز روابط عمومی است.
   روابط عمومی‌ ضمن‌ اینکه با مشكلات‌ و مسائل‌ زیادی‌ روبرو میباشد با بهره‌گیری‌ از دانش‌ و تكنیك‌های‌ مؤثر اطلاع‌رسانی‌ و ‌بهره‌گیری از ابزارهای‌ نوین‌ ارتباطی‌ (از جمله‌ اینترنت‌، انتشارات و ارسال ایمیل و پیام کوتاه‌و...) وظایف‌ بنیادی‌ و اساسی‌ خویش‌ را در زمینه‌های‌ مختلف ارتباطات‌ درون‌ سازمانی و برون ‌سازمانی‌ پیش‌ خواهد برد.
این وظایف، در قالب مجموعه ای از فعالیتهای ارتباطی صورت می گیرد که تحت عناوین "ارتباط با رسانه ها و سازمانها"، "ارتباط مردمی"، "پژوهش و سنجش افکار"، "برنامه ریزی" ، "انتشارات" ، "امور فرهنگی و نمایشگاهها" و... از آنها یاد می شود .
  الف) ارتباط با رسانه ها :
رسانه ها نقش اطلاع رسانی درجامعه را بعهده دارند و این مهم بر عملكرد ‏روابط عمومی و نقش آن در ارتباط با رسانه ها تاكید دارد. هدف از ارتباط ‏با رسانه ها ارسال اخبارو گزارش عملكرد تنها نیست بلكه باید با رسانه ها ‏بگونه ای ارتباط برقرار نمود كه این ارتباط دو سویه و بصورت فعال باشد . ‏ارتباط با رسانه می تواند نقطه قوت روابط عمومی‎ ‎ها باشد.‏
عمده فعالیت :
- برنامه ریزی و کاربرد شیوه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاستها، فعالیتها و برنامه ها و مواضع دستگاه به مخاطبان، رسانه ها و جامعه
- ایجاد ارتباط مطلوب‌ با مطبوعات‌، رادیو، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای ‌اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌.
- ارسال خبر، گزارش خبری (با تصویر و یا بدون تصویر) ‏
- پاسخگویی به سوالات مطروحه رسانه ها ‏ ومکاتبات مقامات و مسئولین ذیربط
- گردآوری‌، جمع‌بندی‌ و تحلیل‌ نظرها و دیدگاههای‌ مردم‌، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمینه‌ فعالیتهای‌ استانی‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ مدیران ذیربط‌.
- تدوین‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌های‌ مديركل محترم و معاونين با مطبوعات‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی‌ ونیازهای‌ افكار عمومی‌.
- برگزاری تور بازدید اصحاب رسانه از فعالیت ها و خدمات بهزيستي استان
- برگزاری جلسات و نشست های كاری با اصحاب رسانه ‏
- تهیه بریده جراید و بولتن خبری
- تهیه آرشیوی از مطبوعات، نشریات،عکس و فیلم و ... جهت بهره برداری مقتضی
- برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملكرد سازمان بصورت شفاف با‌ انگیزه‌ تنویر افكار عمومی‌.
- تولید وسفارش‌ ساخت‌ فیلم و آگهی‌های‌ تلویزیونی‌ در راستای انعکاس‌ ومستندسازی‌ عملکرد سازمان .
ب) ارتباطات مردمی
دیدار چهره به چهره همیشه از اساسی ترین ابزار ارتباطات بوده و هست. با این نوع ارتباطات بسیاری از مشكلات بصورت آنی مرتفع می شود لذا با ‏توجه به اهمیت موضوع مسئولین روابط عمومی باید برای این مقوله جایگاه ‏ویژه ای در نظر بگیرند .‏
 عمده فعالیت :
- تهیه و تنظیم تقویم ملاقات مردمی و ملاقات با كاركنان
- تدوین‌ "تقویم‌ جامع‌ بازديد مديركل از شهرستانها و ديدار با پرسنل‏
- برنامه ریزی برای نشست های صمیمی همكاران با مدیران
ج) همایش / مراسم / نمایشگاه
 یكی از فنون روابط عمومی برای معرفی دستاوردها، ‏برگزاری همایش، مراسم یا نمایشگاه است و مدیر روابط عمومی ‏باید ضمن داشتن تقویم برگزاری اینگونه برنامه ها، با استفاده از ‏تكنیك های برگزاری موارد ذكرشده را ارزیابی نماید .‏
عمده فعالیت :
‏ - تهیه تقویم برگزاری همایش / مراسم / نمایشگاه
- برنامه ریزی عملیاتی برگزاری نمایشگاه ‏
- مشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمایی ها
·        مراسم مذهبی
·        مراسم ملی
·        مناسبتهاي ويژه: هفته بهزيستي، هفته دولت و ...
چ ) انتشارات
یكی دیگر از ابزارهای روابط عمومی برای نشر و اطلاع رسانی برنامه ‏ها فعالیت های انتشارات می باشد. براین اساس روابط عمومی ضمن ‏داشتن هدف از انتشارات، لازم است تقویم زمان بندی شده ای برای ‏تمامی برنامه ها تهیه و بر اساس آن فعالیت نماید .
عمده فعالیت :
- داشتن تقویم فعالیت انتشاراتی درسال ‏
- پوشش فعالیتهای مؤثر مدیران در حوزه انتشارات درقالب ‏بروشور، بنر،استند،سی دی،كاتالوگ، پوسترو... ‏
-- تهیه بروشورهای راهنمای عمومی و تخصصی در جهت تسهیل استفاده از خدمات سازمان
- تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملكرد سالانه‌ استان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افكار عمومی‌.
- انتشار نشريه داخلي
ح) تبلیغات محیطی
 فضاسازی محیط اداری همیشه توانسته است دیدگاه مخاطبین سازمان ‏را نسبت به آن سازمان تغییر یا اصلاح نماید .‏
عمده فعالیت :
- تهیه تقویم آذین بندی ساختمانهای اداری بهزيستي به مناسبت های مختلف ‏
- نصب پوسترها وبروشورها وكاتالوگ های تبلیغاتی درتابلوی اعلانات ‏
- نصب پلاكارد در محل های اجتماع مردم
- چهارچوب تبیلغات ( محیطی و برون سازمانی)
 1- تبلیغات ملی و مذهبی
2- تبلیغ از عملکرد و مستند سازی سازمان
تبلیغات ملی و مذهبی
ü     روش اجراء
1.      تهیه بنر در مناسبت مربوط و آذین بندی محیط اداری
2.      برگزاری مراسم ویژه مذهبی از جمله ختم قرآن کریم، زیارت عاشورا و...
3.      ارسال پیام های ملی ومذهبی از طریق اتوماسیون اداری
4.      تهیه کلیپ های تبلیغاتی ملی و مذهبی در مناسبتهای خاص( انتصابات، همایش ها)
تبلیغ عملکرد و مستند سازی سازمان
1.      تهیه بنر در مناسبت های خاص و نمایشگاهی( بنر، لایت باکس)
2.      تهیه بولتن و بروشورهای تبلیغاتی در مراسم و ایام خاص( هفته بهزيستي، دهه فجر، هفته دولت)
3.      مدیریت تبلیغاتی نمایشگاهها و تولید محتوای مناسب
4.      اعلام اخبار و رویدادهای خبری مهم از طریق sms به مردم، خبرنگاران و مسئولین
 د) سمعی و بصری:
تهیه اسناد تصویری از فعالیتها برای قانع نمودن مخاطب و ایجاد اعتماد و اطمینان بسیار مهم است و ‏داشتن آرشیوی از آن در مدیریت ضروری میباشد.
عمده فعالیت :
- داشتن آرشیو فنی از فعالیت های سمعی بصری ‏
- قابل ارائه بودن این فعالیت در كمترین زمان به مدیریت (بصورت الكترونیكی ‏وحجمی)‏
- نصب و پخش تصاویر به مناسبت های مختلف و بهره برداری از آنها ‏
ر)  عضویت در كمیته و مجامع عمومی
روابط عمومی بدلیل وظیفه مندی برای ارتباط درون سازمانی و ‏برون سازمانی باید در مجامع و كمیته ها و جلسات عضو فعال ‏باشد .
عمده فعالیت :
- حضور در جلسات‌ مهم‌ ذیربط سازمان‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاستها، خطمشی‌ها، برنامه‌ها وروند فعالیتها
- حضور فعال در نشست های روابط عمومی سازمان و استانداري
ب: جلسات اختصاصی و سیاست های روابط عمومي در جهت اجراء امور:
1-       برگزاری جلسات هماهنگی روابط عمومی هاي شهرستان
2-       برگزاري نشستها و دوره هاي آموزشي
ز ) بازدید از طرحها / افتتاحیه ها /ملاقات با مسئولین
با توجه به اهمیت پروژه ها كه از نظر اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی ‏وفرهنگی و تاثیرات عمیق آن در جامعه، روابط عمومی باید در ‏این موارد ‏‏مطلع باشد. ضروری است روابط عمومی ضمن داشتن اطلاعات كافی با ‏برنامه ریزی مطلوب برای برگزاری امور فوق الذكر، زمینه اطلاع رسانی مناسب را فراهم نماید.‏
عمده فعالیت :
- هماهنگی و تنظیم افتتاح پروژه های استانی
- حضور روابط عمومی در طی برگزاری این برنامه ها بصورت فعال ‏
- تهیه خبر و گزارش خبری با تصریح به رسانه های گروهی، ملی ومحلی
 و ) هماهنگی برای حضور در مراسم های شادی و غم همكاران ‏ ‏ ‏
یكی از مهمترین موضوعاتی كه روابط عمومی ها نباید فراموش نمایند حضور در مراسم های غم و شادی همكاران ‏است. این موضوع یكی از مهمترین ابزار ارتباطات درون سازمانی است كه ‏باید روابط عمومی بصورت برنامه ریزی شده در این امور حاضر و فعال ‏باشد .
عمده فعالیت :‏
- داشتن برنامه برای نحوه حضور همكاران و روابط عمومی در مراسم های شادی و ‏غم همكاران ‏
- انتشار پیام تبریك یا تسلیت وانعكاس در سطح داخلی سازمان
- صدور پیام های تبریک و یا تسلیت برون سازمانی
ü     برنامه عملیاتی:
1.      انتشار پیام تبریك یا تسلیت وانعكاس در سطح درون سازمان وبرون سازمانی
2.      شرکت در مراسم و درصورت نیاز ارسال گل و اعلامیه
ه) تشریفات:
یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی برنامه ریزی وهماهنگی مراسمها و همايشها می باشد.
- چهارچوب برگزاری مراسم و تشریفات
1.      مکان یابی جلسات بر اساس تعداد مدعوین
2.      ایجاد ظرفیتهای مناسب برای مهمانان
3.      ایجاد فضای مناسب برای پذیرایی
4.      هماهنگي برنامه ها و گروهها
ی ) ارتباطات الكترونیكی
 1- ارتباطات الكترونیكی (‏ICT‏ )‏:
سرعت انتقال اطلاعات واخبار در عرصه كنونی جهان باعث تحولات بزرگی ‏در شكل گیری هر جامعه شده است. روابط عمومی بعنوان محل و مأمن ‏ایجاد ارتباطات برون سازمانی هر نهاد یا مؤسسه باید با استفاده از این ‏شیوه های جدید اطلاع رسانی، ضمن سرعت دادن به فرآیند ارسال اخبار و ‏گزارش ، باعث رشد و ثبات فعالیت های فرهنگ سازمانی كه پایه و اساس ‏رشد سازمانی است را فراهم می نماید .‏
 عمده فعالیت :
-        داشتن اطلاعات كافی و بهره گیری از فن آوریهای ‏IT
-        ایجاد ارتباط الكترونیكی بصورت مداوم
-        ایجاد صندوق پستی الكترونیكی فعال اختصاصی روابط عمومی
-        به روزكردن اخبار دستگاه درسایت
-  ايجاد پورتال مناسب اطلاع رساني سازمان ‏
ايجاد نسخه تلفن همراه وب سايت‏
2-پیام كوتاه
‏ ارسال پیام كوتاه از طریق تلفن همراه یكی از پرجاذبه ترین وسیله ‏ارتباطی بصورت فردی وگروهی است . روابط عمومی با استفاده از ‏این ابزار ضمن ارسال پیام های كوتاه می توانند ‏سؤالات مخاطبان خود را احصاء نمایند.‏
 عمده فعالیت :
- تهیه لیست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندی شده ‏
- تهیه متون پیام كوتاه برای مناسبت ها و برنامه ها

مرکز پذیرش و هماهنگی
امور فرهنگی

دبیرخانه شورای فرهنگی

شرح وظایف دبیرخانه شورای فرهنگی به شرح ذیل می باشد:

دبیرخانه شورای فرهنگی

 شرح وظایف :

1-برگزاری جشنواره فرهنگی آموزشی قرآنی درسطح استانی و کشوری مابین همکاران بهزیستی  و جامعه هدف سازمان

2-اعزام مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی به سفرهای زیارتی  و سیاحتی

3-شناسایی وجذب همکاران ستادی و شهرستانی و جامعه هدف سازمان در خصوص آموزش قرآن مجید در رشته های مختلف

4-اجرا و نظارت برطرح  12گانه صیانت از حریم امنیت عمومی  وحقوق  شهروندی  درون  سازمانی –هماهنگی سازمان بهزیستی کشور و استانداری تهران  و مشارکت  دفاتر  و معاونتهای تخصصی

5-اجراو نظارت برطرح11گا نه ترویج  فرهنگ عفاف و حجاب با هماهنگی سازمان بهزیستی کشور و استانداری تهران و مشارکت دفاتر و معاونتهای داخلی مربوطه

6-هماهنگی کارهای فرهنگی ، در حوزه ستادی ، واحدهای تابعه، بستر سازی مناسب

7-مستندسازی فعالیتهای فرهنگی  خارج و داخل سازمان

8-تعامل باحوزه های فرهنگی  خارج از سازمان و استفاده از تجربیات آنان در بسط  گسترش امورفرهنگی

9-برگزاری کلاسهای آموزش مشاوره برای ایجاد بستر در پذیرش مسائل مذهبی

10-تعامل با معاونین و مدیرکل برای طرح مسائل درجلسات شورای معاونین و توجه به ایجاد و انگیزه و نشاط در بین کارکنان

اموریثارگران  و ستاد اقامه نماز

شرح و ظایف:

1-بازدید از خانوادهای معظم شهدا و ایثارگر توسط شهرستانها تابعه و ارائه گزارش برای استانداری بصورت فصلی

2-پیگیری امور درمانی  وپرداخت هزینه ها بصورت صد درصد

3-تشکیل صندوق ایثارگران و پرداخت وام قرص الحسنه

4-پیگیری امور مالی صندوق  ایثارگران

5-شرکت در جلسات اقامه نمازاز طرف ستاداقامه نماز استان تهران

6-تمدید قرداد ائمه جماعات درابتدای هر سال

مراحل گزینش مهد کودک ، مراکز خیریه و موسسات خیریه

1-دریافت معرفینامه ومدارک موردنیازو کنترل آنهادر صورت کامل بودن اقدام به تشکیل پرونذه به گزینش  بهزیستی کشور

2-پس از اعلام نظر هیات مرکزی گزینش مجددا اطلاعات مربوطه جهت تکمیل بانک اطلاعات وارد سیتم گردیده ،دریافت نتیجه گزینش متقاضیان از گزینش بهزیستی کشور و ارسال آن  به معاونت و کارسناسان محترم  امور اجتماعی  و مراکز مربوطه

3-دعوت واخذمدارک لازم و تشکیل پرونده پرسنلی و ارسال آن به بهزیستی کشور جهت  انجام  مراحل  گزینش  کارکنان

4-تایپ نامه هاو پاسخگویی به تلفن و ارتباط دادن تلفن به دفاتر مربوطه و پاسخ  به ارباب رجوع

واحد نیروی  انسانی بسیج

شرح وظایف:

1-شناسایی وجذب کارکنان علاقمند به  عضویت در بسیج

2-تشویق و ترغیب کارکنان به عضویت در بسیج

3- تهیه آمار واطلاعات و  گزارش عملکرد نوبه ای و ارسال به حوزه  مقاوت بسیج

4-صدورکارت بسیج و ارسال گزارش کارت های مفقود ی به حوزه بسیج

5-به روزرسانی مستمر  آمارو اطلاعات بسیجیان

6-ارائه آماربسیجیان عادی وفعال و تشکیل حلقه های صا لحین

دفتر فناوری اطلاعات

اداره فناوري اطلاعات، ارتباطالت و تحول اداري

اداره فناوري اطلاعات، ارتباطالت و تحول اداري

فعالیت این اداره شامل 4 دفتر ذیل می باشد:

دفتر آمار

فعالیت ها:

    جمع آوری آمار از شهرستانها بصورت ماهانه و سه ماهه
    جمع آوری آمار از ستاد استان
    جمع آوری آمار بصورت سه ماهه و سالانه جهت استانداری
    جمع آوری آمار جهت شهرداری و سایر ارگانها
    تنظیم، تدوین و طراحی عملکرد سازمان در قالب لوح فشرده
    جمع آوری آمار بصورت دوره ای جهت ارائه به بهزیستی کشور
    جمع آوری و بررسی سایر آمارهای متفرقه
    تهیه و تحلیل گزارشهای آماری
    بررسی صحت کلیه آمارهای ارسالی از دفاتر، معاونت ها و شهرستانها و پیگیری جهت رفع مشکلات مشهاهده شده در آنها
    بازدید دوره ای از شهرستانها و مشاهده نحوه عملکرد آنها در حوزه آمار

شماره تماس: مستقیم:88879159
داخلی:143

دفتر آموزش و پژوهش

فعاليت:
1    نیازسنجی، برگزاری و ارزشیابی دوره های آموزشی مصوب و غیر مصوب
2    تنظیم تقویم آموزشی سالانه
3    مطالعه، بررسی و تصویب طرح های پژوهشی ارائه شده در کمیته پژوهش
4    معرفی کارورزها به دانشگاه های طرف قرارداد
5    صدور مجوز جهت تحقیق های ارائه شده از کلیه دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی
6    صدور مجوز جهت انجام پایان نامه
7    صدور مجوز کارورزی
8    صدور مجوز بازدید از کلیه مراکز تحت پوشش سازمان برای دانشجویان و محققین
9    انتشار فصلنامه
10    دریافت، بررسی و چاپ مقالات ارائه شده در رشته های تخصصی مرتبط با سازمان
 
مستقیم:88887117
داخلی:149-154156-157

 تشکیلات و تحول اداری

فعالیت ها:
نظارت بر تشکیلات و ساختار سازمانی
اجرای فعالیتهای مربوط به برنامه های تحول اداری ابلاغی از استانداری
داخلی:148

فناوری اطلاعات

فعالیت ها:

    نصب نرم افزار و سخت افزار
    برقراری شبکه
    خرید تجهیزات رایانه ای
    پشتیبانی سامانه Payment در ستاد استان و شهرستانها
    پشتیبانی سامانه Student در ستاد استان و شهرستانها
    پشتیبانی اتوماسیون اداری Filer در ستاد استان و شهرستانها
    پشتیبانی برنامه بانک پذیرش مددجویان در ستاد استان و شهرستانها
    تعمیرات سخت افزار
    تنظیم قرارداد با شرکتهای مربوطه (اینترنت،اتوماسیون، پرسنلی، حقوق و دستمزد،  ذیحسابی و ...
    پشتیبانی شبکه LAN  و WAN (استان با شهرستانها ، استان با کشور)
    آموزش نرم افزارها و سامانه های تخصصی سازمان به همکاران ستادی و اجرایی
    پشتیبانی ارتباط استان با کشور از طریق ویدئو کنفرانس
    بازدید دوره ای از شهرستانها و بررسی مشکلات و کمبودها
    بازدید دوره ای از کامپیوترهای ستاد استان و بررسی نواقص و کمبودهای اقلام سخت افزاری

 مستقیم: 88793434-88879159
داخلی: 142 -144-145-146-152-158


 

موسسه علمی _ کاربردی
تعداد بازديد اين صفحه: 1985
تعداد بازديد کنندگان سايت: 11882550 تعداد بازديد زيرپورتال: 183995 اين زيرپورتال امروز: 378 سایت در امروز: 17956 اين صفحه امروز: 4